۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

معاون اقتصادی استانداری همدان:

سالانه ۷۰ هکتار به سطح گلخانه های استان همدان اضافه می شود

سالانه ۷۰ هکتار به سطح گلخانه های استان همدان اضافه می شود

همدان- معاون اقتصادی استانداری همدان گفت: سالانه ۷۰ هکتار به سطح گلخانه های استان همدان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ظاهر پورمجاهد ظهر دوشنبه در جلسه ستاد گلخانه‌های استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، عنوان کرد: سالانه ۷۰ هکتار برای افزایش مساحت زیر کشت گلخانه‌ای برنامه داریم.

وی افزود: با وضعیتی که در حوزه آب داریم، حتماً باید به سمت مصرف بهینه آب رویم که کارشناسان بهترین برنامه در شرایط خشکسالی را کشت گلخانه معرفی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: بخشی از سهم اشتغال استان باید در حوزه کشاورزی باشد که با توجه به شعار سال باید از فناوری‌ها و تولیدات جدید دربحث گلخانه‌ها استفاده کنیم.

محمدرضا شهسواری در ادامه جلسه، گفت: از اوایل سال تاکنون، ۳۴ طرح به مبلغ ۶۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با بانک کشاورزی وارد عقد قرارداده شده اند که حدود ۱۶ هکتار است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان همدان افزود: این ۳۴ طرح حدود ۱۹ از ماده ۵۲ تأمین اعتبار شدند و ۹ طرح از محل اعتبارات جهش تولید ۱۴۰۰ و ۶ طرح از محل تبصره ۱۸ تأمین اعتبار شدند.

وی ادامه داد: در بحث تبصره ۱۸ باید روند تسریع شود چرا که از اول سال ۵۵ طرح به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان را به بانک معرفی کردیم که حدود ۳۷ هکتار را در برمی گیرد.

شهسواری افزود: از ۵۵ طرح اعلام شده، تنها تعداد ۶ طرح موفق به عقد قرارداد با بانک کشاورزی شده اند که به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان است که سه هکتار را دربر می‌گیرند و سه طرح نیز به مبلغ ۵ میلیارد مصوب شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی افزود: ۱۸ طرح به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان عودت داد شده که مهمترین علت آن را می‌توان در چند مورد جمع آوری کرد، ارزش گذاری پایین و تأخیر در ارزیابی از مهمترین علل هستند.

وی ادامه داد: چند مورد مشخص برای عودت طرح‌ها داریم یکی ارزش گذاری پایین وسایل بوده و تأخیر ارزیابی وسایل را مطرح کردند که کارشناسان با تأخیر مراجعه کردند.

شهسواری افزود: چند واحد در مناطق مرزی داریم که با بحث برق مشکل دارد برق منطقه از استان مجاور است و انشعاب داخل استان ما قراردارد که باید رسیدگی و مورد بررسی قرار گیرد.

هوشنگ حیدرنژادیان نیز در ادامه جلسه، گفت: طرح گلخانه‌ها به طور جدی بررسی می‌شود و دو روز در هفته به گلخانه‌ها اختصاص دادیم.

مدیر شعب بانک در استان همدان افزود: دو طرح عمده در استان داریم که ۵۹ طرح در بانک کشاورزی وجود دارد که برخی طرح‌ها عودت داده شده که عمده عودت عدم پیگیری مجریان طرح‌ها بوده است.

در این جلسه آخرین وضعیت شهرک‌های گلخانه‌ای گنبد، علمدار نهاوند، بهراز اسدآباد و کرفس رزن بررسی شد.

کد خبر 5474907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha